Έμπειρο τεχνικό σύμβουλο με αποδεδειγμένη πρόσφατη εξειδίκευση, ο οποίος θα συνδράμει το ΤΑΙΠΕΔ επί του συνόλου των ζητημάτων αναφορικά με την εκπόνηση του Master Plan, της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τυχόν συνοδών μελετών που θα απαιτηθούν για την περαιτέρω αναβάθμιση και ανάπτυξη του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. («Ο.Λ.Α. Α.Ε.») αναζητάει το Ταμείο. Ο Λιμένας υποχρεούται να καταρτίσει Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης («Master Plan») αλλά και στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων («ΣΜΠΕ») με το ΤΑΙΠΕΔ, υπό την ιδιότητας της Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων, να εκκινεί σχετική διαδικασία.
Όπως και πρόσφατα είχαμε αναφέρει, το Ταμείο και ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης είχαν εκκινήσει συνεργασία με τον όμιλο Steer, που είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες συμβούλων διεθνώς με μεγάλη εμπειρία στην παροχή υπηρεσιών για τη διαχείριση λιμένων, θαλάσσιων μεταφορών καθώς και σε ζητήματα που αφορούν στην ενέργεια και την κυκλική οικονομία, ο οποίος συνδράμει το ΤΑΙΠΕΔ στην εκπόνηση Business Plan. Από αυτό το πλάνο, ο νέος σύμβουλος που θα «χαράξει» το Master Plan της υποδομής ενδέχεται να πάρει προτάσεις και ιδέες για τη δική του «δουλειά».
Γενικότερα, ο σύμβουλος θα κληθεί να παράσχει στο ΤΑΙΠΕΔ τις ακόλουθες υπηρεσίες αναφορικά με την εκπόνηση του Master Plan και της αντίστοιχης ΣΜΠΕ:
Οι καταρχήν προτεινόμενες μελέτες/υπηρεσίες είναι οι ακόλουθες:
Η διάρκεια της σύμβασης θα ανέλθει σε 36 μήνες ή μέχρι την ολοκλήρωση του Έργου (οποιοδήποτε γεγονός επέλθει πρώτο).
Οι προσφορές δύναται να υποβληθούν μέχρι και την 15η Μαΐου 2024.
Ως γνωστόν, ο ΟΛΑ (Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης) διαχειρίζεται έναν λιμένα στρατηγικά τοποθετημένο στη βορειοανατολική Ελλάδα και στο Αιγαίο, που παρέχει υπηρεσίες ελλιμενισμού, φορτοεκφόρτωση ξηρού φορτίου – χύδην και συμβατικού γενικού φορτίου αλλά και αποθήκευση, καθώς και ακτοπλοϊκές δραστηριότητες και υπηρεσίες επιβατών. Το λιμάνι βρίσκεται στο τέλος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου που εκτείνεται βόρεια μέχρι το Ελσίνκι στη Φινλανδία, θεωρείται κατάλληλο για διατροπικές μεταφορές, συνδέεται με την Εγνατία Οδό και τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τουρκικά σύνορα / Βουλγαρικά σύνορα. Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε διαγωνισμός για τα έργα αναβάθμισης της υποδομής αξίας 24 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού και θα συμβάλει στην καθιέρωσή του ως γεωστρατηγικό, ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια (αποκατάσταση βάθους, σύνδεση της νέας εμπορικής προβλήτας του λιμανιού με τη νέα Περιφερειακή οδό Αλεξανδρούπολης που είναι ήδη υπό κατασκευή κ.α.).
Ως γνωστόν, μετά την ακύρωση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης αποφασίστηκε η αναβάθμιση των υποδομών μέσω δημόσιου μοντέλου, με συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ και χρηματοδότηση του RRF. Τα έργα αφορούν σε: «Αναβάθμιση Υποδομών Λιμένος Αλεξανδρούπολης: Αποκατάσταση Βαθών στη Λιμενολεκάνη και στον Δίαυλο Ναυσιπλοΐας – Οδική Σύνδεση με Νέα Περιφερειακή Οδό Τμήμα Α: Αποκατάσταση Βαθών στη Λιμενολεκάνη και στον Δίαυλο Ναυσιπλοΐας Τμήμα Β: Οδική Σύνδεση με Νέα Περιφερειακή Οδό».
Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης έχει υπογράψει μακροχρόνια σύμβαση με την εταιρεία Gastrade για τη μίσθωση αποθήκης και τμήματος του κρηπιδώματος, ενόψει της έναρξης εμπορικής λειτουργίας του πλωτού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στις αρχές του 2024. Η διοίκηση της ΟΛΑ Α.Ε. είχε στο παρελθόν έρθει σε διαπραγματεύσεις με τον όμιλο ΤΙΤΑΝ ο οποίος ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει χώρο εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα. Παράλληλα, συνεχίζονται οι συζητήσεις και με άλλους δυνητικούς χρήστες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο logistics και έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την εγκατάστασή τους στο λιμάνι, όπως η HIG. Ενδιαφέρον για το λιμάνι ως πύλη εισόδου – εξόδου και υποδομή παράκαμψης των στενών του Βοσπόρου έχει εκδηλώσει και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας, ενώ νεότερες πληροφορίες κάνουν λόγο και για άλλους υποψήφιους επενδυτές (π.χ. Goldair).